Köp- & leveransvillkor

Betalning

Emmas skafferi samarbetar med Klarna när det gäller betalningsmetoder. Vi erbjuder betalning med kreditkort eller direktbetalning mot din bank. Observera att vi enbart har möjlighet att ta emot betalningar från banker inom Sverige. Vi har inte möjlighet att ta emot betalningar från utlandet.

Öppet köp

Du har självklart alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot din order.

Efter din beställning

När du har genomfört din beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgivit i kassan. Om något är fel i din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post info@emmasskafferi.se eller telefon. 0613-77 39 90.

Priser och fraktkostnad

Fraktkostnaden är 65 kronor per beställning. Handlar du för 500 kronor eller mer så får du fri frakt. Alla priser i vår webbshop för privatpersoner anges i svenska kronor och inkluderar moms på 12 procent. Villkor för återförsäljare överenskommes direkt mellan oss och återförsäljare.

Leveranssätt

Vi levererar med Postnord eller DB Schenker, beroende på vilket sätt som är snabbast och passar storleken av försändelse bäst. Leveranstiden varierar beroende på arbetsbelastningen i skorpbageriet men räkna med 2-4 arbetsdagar. Paket kan hämtas ut först efter att du mottagit en avisering via sms eller brev. Vill du veta var ditt paket befinner sig så har du möjlighet att spåra ditt paket med det kollinummer som vi skickar till dig. Om ditt paket är litet, levereras det direkt till din postlåda, utan föregående avisering.

Hämta i fabriksbutiken. 
Du kan också välja att hämta ut ditt paket hos oss i Ullånger.

Normalt tar det upp till ungefär 1-2 arbetsdagar innan din order är klar för leverans men du får alltid en bekräftelse när ordern är klar att hämtas.
All beställningar gjorda under helger och helgdagar behandlas nästkommande vardag.

Om du inte hämtat ut ditt paket

Om du inte hämtar ut det paket du har beställt inom 14 dagar, från det att du mottagit din avi så skickas paketet i retur till oss.  Ej uthämtade paket räknas inte som hävning av ett köp. Vill du att vi skickar tillbaka det igen så förbehåller vi oss rätten att debitera extra kostnader för frakt och expedition.

Vill du göra en reklamation?

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Är du missnöjd med något du beställt, kontakta oss så snart som möjligt efter att du upptäckt felet. Meddela oss via mejl eller telefon och berätta varför du anser att produkten är felaktig. Vi skickar därefter en förbetald returfraktsedel tillsammans med några enkla anvisningar till dig.

Vi delar kundinformation med Klarna

Vi samarbetar med Klarna när det gäller betalningar och som en del i det delar vi därför vår kunddata till Klarna. Uppgifterna används vid fakturering och vid leverans av de produkter som du har beställt från oss. Vi är alltid måna om att inte lämna ut några onödiga eller särskilt känsliga personliga uppgifter till våra samarbetspartners.